woensdag 1 april 2009

Be afraid, be very afraid...

1 april!!!!! De grappen en grollen komen als tulpen, narcissen en krokussen (kies je eigen favoriet) uit de grond. De een wat beter dan de ander. YouTube op z’n kop was schattig. Het 1-april-verbod uiterst flauw. Ben benieuwd wie er achter de ‘Onur Air wordt hoofdsponsor van PSV’-hoax zit. Is dan wel weer humor. Zou één van mijn frequent followers kunnen zijn (?). Maar waar ik dan toch echt een spontane zenuwentik van krijg is PHD. U kent ‘m wel, Piet Hein Donner. Deze ernstig enge man haalde een grapje uit met de ministerraad. Hij deed het voorstel om werk- en rusttijden van ministers en staatssecretarissen te regelen, omdat de arbeidsinspectie bestuurlijke boetes op zou kunnen leggen voor nachtelijke werktijden... Luister, ik kan een practical joke absoluut waarderen. Sterker nog, bij VIS deinzen we er niet voor terug om mensen lichte paniek aan te praten over hun nieuwste trots op 4 wielen, door wat valse berichtgeving over verborgen gebreken en fabricagefouten. Maar als Piet Hein Donner ‘leuk’ gaat doen, dan lopen de rillingen over mijn rug. Ik zeg alleen maar: be afraid, be very afraid...

7 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de laatste zin met name geldt voor de ministers en staatssecretarissen die met graagte zijn voorstel ondertekenden. Wat dat betreft doet hij aan een geniale vorm van 'redundancy policy.'
    Toch ben ik het met je eens dat je heel erg moet oppassen als de tegenpool van Ome Henk ook grappig denkt te moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enne, o ja. Ik was het niet! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien een goeie voor volgend jaar: "Fusie tussen PSV en [vul iedere willekeurige Duitse club in] lijkt een feit"...
    Heb daarnaast ook nog aantal kantoorhumor-juweeltjes in de vitrine staan. Misschien heb je 'm al eens gebruikt, maar waterkers zaaien op iemands bureaustoel is een hele mooie...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kunnen we niet een keer een kantoorhumor seminar o.i.d. organiseren? Die fusie is niet erg genoeg, eentje met die club uit de hoofdstad, dat zou wat zijn! Om in jouw wereld te blijven: een fusie tussen McLaren en Ferrari, zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. F & M? Wat doe je me aan! Dat zou pas een ramp zijn. Ook al rijd ik een McLaren-achtige, als ik het budget ervoor had, dan wist ik het wel. 599 GTB Fiorano makes my juices flow. Uiteraard in zwart ;). Seminartje? You name the time and place.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Semi-naar, halfleuk, zoiets! Hier gaan we nog iets mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, deze wil ik je ook niet onthouden. Heb ooit eens een collega gehad die een ware aversie had tegen kaas. Jong belegen of gorgonzola, maakte hem niet uit, als hij het zag of rook ging hij al over zijn nek. Andere collega heeft vervolgens een blokje kaas met tape, onzichtbaar, aan de binnenkant van zijn ladeblok bevestigd. Stinken joh! Vervolgens ontving de kaashater in kwestie steeds foto's met puzzelachtige aanwijzingen over de mail, verstuurd vanuit een anoniem adres... giller!

    BeantwoordenVerwijderen