vrijdag 17 april 2009

Onbevredigd...

Vandaag was een feestdag. Geen Pasen of Koninginnedag, maar Eurib-dag. Ik mocht weer naar Rotterdam. Dus 160 paarden kregen de sporen en gingen in gestrekte draf naar 010. Vanaf de Drechttunnel scheen het zonnetje uitbundig. Eenmaal aangekomen, genoten van de relaxte vibe in Erasmus Univer-city en vervolgens naar H17.

De masterclass van vandaag ging over Merkdesign en werd gegeven door een dame die voorheen werkzaam was binnen SWOCC, Renée Peeters. De mannen hadden daarmee een bonus. Bloedmooi. Zo skon worden ze nog maar zelden gemaakt (in VIS-speak: hertje). Begrijp me niet verkeerd, ik val 100% op mannen en dan ook nog eens op hele specifieke mannen. Maar anyway, de masterclass...

De masterclass viel tegen. Ik had verwacht een berg data en conclusies, formules en theorieën voorgeschoteld te krijgen. Maar niets was minder waar. Het bleef een beetje hangen in de hoofdlijnen. Geen diepe links naar psychologie of semiotiek (wat ik had gehoopt). Te oppervlakkig voor mijn smaak. Het publiek bestond echter uit een mix van strategen en creatieven. Meer creatieven dan normaal (ja dat krijg je met zo’n titel). En wat me opviel was dat ik totaal niet onder de indruk was van het gemiddelde niveau van die crea’s, integendeel. Ze konden de connectie met begrippen die voor de strateegjes dagelijkse kost zijn, niet maken. Abracadabra! En toen zag ik even een lichtpuntje. De jongens en meisjes bij mijn tent kunnen dat wèl. Die snappen die twilight zone tussen formule en schetsen. Ze gaan met me mee op reis en kunnen mij volgen. Zou ik dan toch iets goeds hebben gedaan tijdens al die uren aan interne kennissessies? Laat ik die veer zelf positioneren... ja ik denk het wel.

Dat gezegd hebbende moet ik vaststellen dat ik vandaag jammer genoeg niet aan mijn trekken ben gekomen. Niet de wetenschappelijke pompen-of-verzuipen-sessie waarop ik had gehoopt. Inmiddels is ik weer in Nuenen aanbeland, onbevredigd... Ik kijk nog maar eens uit het raam van mijn study en tuur wat naar het Koolmeesjes-koppeltje, dat heeft besloten in mijn voortuin te gaan hokken. Misschien verrassen ze me met een mooie tjielp...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten