zondag 5 april 2009

Geef!

Een paar weken geleden ben ik ervan overtuigd geraakt dat de energie die je geeft, je ook weer terug krijgt. Sindsdien sta ik daar nu iedere dag even bij stil. Ik geef meer en ontvang meer. Ik laat me, op mijn manier, dan ook graag inspireren. Enkele voorbeelden:

- De blik in de ogen van Jenson zojuist. Hij hoorde dat er geen herstart zou plaatsvinden en dat ie was uitgeroepen tot de winnaar. Dat terwijl hij een klein uurtje daarvoor nog door okseldiep water was gereden (gevaren).

- De plaatselijke keurige maar immer vriendelijke drogistmeneer die me tijdens de last  minute zaterdagboodschappen wees op de speciale aanbieding van Durex met Tingling Sensation. Say what? Tingling effect? Hahahaha. Nah nee, doe mij maar gewoon.

- De knoppen in mijn Magnolia-boom die, net als ik, niet kunnen wachten totdat ze uitkomen om mijn voortuin te verfraaien met prachtige bleekroze bloemen.

- Het dromerige liedje Evergreen (van Faithless en Zoe) dat op dit moment op mijn iTunes speelt.

Zo ook dit blog-document waar ik met de dag meer plezier aan beleef. De onbedwingbare drang om ervaringen, gedachten en gevoelens te posten is enorm. Nu weet ik dat er meerdere mensen zijn die me via dit kanaal een beetje in de gaten houden. Alleen meestal blijft het bij lezen. Laat ik daarom even duidelijk maken dat reacties very welkom zijn. Ze geven me energie. Een van mijn frequent followers laat met regelmaat een prikkelende, inspirerende of cynische opmerking voor me achter. En dat vindt deze dame meer dan leuk. Dus geef. En wie weet levert het je nog wat op. Ik kan het weten... ;)

7 opmerkingen:

  1. Wat ben ik het toch vaak met je eens! Ik geef graag en merk dat ik daarvoor veel terug krijg al is dat niets eens de intentie. Geven en mensen vrolijker maken is gewoon leuk.
    En het zit hem niet eens altijd in het geven. Mensen zijn het nemen van kleine dingen vaak vergeten. De kleine momenten van geluk, zoals eergisteren toen de ondergaande zon een mooie oranje bol vormde en ik samen met mijn dochter er even naartoe liep. De zon gaf en ik nam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej een reactie van m'n frequent follower. Dankje!
    Tzijn de kleine dingen die er toe doen. De glimlach van een toevallige voorbijganger, het sms-je uit onverwachte hoek, de zonnestralen op m'n gezicht als ik wakker wordt. Ik ontvang ze graag. Maar bij anderen het effect zien van de energie die je zelf hebt gegeven, is priceless.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hej Liane, wat zit jij toch de wereld te inspireren meid ;)
    Toevallig keek ik vandaag even op linkedin, en ik constateerde dat ook jij dmv blogs je ideeën de wereld inslingert. Leuk.
    Ik zal een linkje leggen en af en toe eens 'snuffelen' over hoe het met je gaat.

    Succes!!
    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee kijk nou... Willem. Ik neem aan uit (voorheen) Den Bosch? Alles goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles is een groot woord, maar idd, 'alles prima' hoor.
    En met jou ook zo te horen, want er straalt me toch een positivisme doorheen...brrr...bijna eng ;-)

    Haha, herken je me door mijn woorden heen, of zijn er zo weinig willem's in jouw leven/wereldje?

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liane, liane, je verwondert, verrast en verbaast me. Deze gesprekken hebben we way back al gevoerd, maar toen was je misschien minder in the flow, of het kwartje viel niet. Het kwartje is inmiddels een euro! Goed om te lezen/zien/horen/voelen dat je de wereld aankunt. Wat kan change of flow toch veel brengen! good luck!

    BeantwoordenVerwijderen