dinsdag 7 april 2009

Hallelujah

Het is nu zo’n 15 jaar geleden dat ik voor het eerst werd ondergedompeld in de wereld van Jeff, Jeff Buckley that is. Het was in de tijd dat ik veelal ondergedoken zat in Den Bosch bij mijn toenmalige vriendje en zijn collega-studentenhuisbewoners aan de Willemstraat.

Anyway Jeff Buckley: een veelbelovende en extreem getalenteerde singer songwriter. Helaas is hij niet meer onder ons. Als echte rock&roll-ster in de dop besloot hij een stukje te gaan zwemmen in de Mississippi en dat werd hem fataal. Maar zijn muziek leeft voort. Oké, dit nummer is door meerdere artiesten gezongen, maar deze versie van Jeff is speciaal. Zijn stem raakt echt iedere snaar in je lijf. En aan het einde van dit wonderschone liedje kun je alleen nog maar sprakeloos voor je uitstaren terwijl je een traan wegpinkt.

Ik weet het, ik ben een hopeloos romantisch geval, maar een waarschuwing is op z’n plaats. Only hit this link if you’re prepared to fall in love. 

http://www.youtube.com/watch?v=AratTMGrHaQ

12 opmerkingen:

  1. Hallelujah ja. Voor mij totaal onbekend, maar hier shivering een paar kilometer van je vandaan. Wauw, wat is dit gaaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over kippenvel gesproken, echt van totaal andere orde, maar watch this:

    http://www.youtube.com/watch?v=btuxO-C2IzE

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dikke dikke dikke zoen, thankx! Needed that! (Liane jankt)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Willemstraat? ;-) Iets teveel eer?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha. Hoe heette dat dan daar? Was toch tussen de Mayweg en de Koningsweg? Anyway, was een bijzondere tijd voor me. Heeft veel invloed gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ;-) Het heette...lekkerbeetjestraat...blondje

    Las ik ook ergens dat je 'aan het daten' was? Bent gij weer single?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owwwww ja, zo heette het, tsja nog steeds blond (met hulp van de kapper).
    Yep ik is single. Nu zo'n 1,5 jaar en heb me een paar maanden geleden weer in het date-gebeuren gestort. Niet op zoek naar huisje-boompje-beestje hoor. Gewoon gezelligheid. Trouw niet voor je 40 bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ok, zonder nu hele verhalen en geschiedenissen via blog te willen uitwisselen ... alles wel ok dus?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. yep, alles 10 punten en on top of the world

    BeantwoordenVerwijderen