maandag 27 juli 2009

'Clllick'

Soms heb je dat. Je ontmoet iemand en je kletst elkaar de oren van het hoofd. Je vertelt elkaar dingen die je zelfs vrienden, die je al jaren kent, nog nooit hebt verteld. Hoe dat komt is mij een raadsel, maar ik vind het prachtig.

Jaren geleden ontmoette ik J en J was een klant van mijn eerste werkgever. Ik was verantwoordelijk voor het relatiemagazine van die club, dus moest ik regelmatig met de dienstdoende sales manager mee om relaties te bezoeken en te interviewen. Zo ook met J. We eindigden uiteindelijk in een bruine kroeg in Amsterdam, waar we uren hebben gesproken over allerhande privé-zaken. Problemen, zorgen, verlangens, alles ging over de bar. Er volgde jaren van dinertjes en telefoongesprekken van meer dan een uur. Een jaar of 10 geleden zijn we elkaar uit het oog verloren. Totdat ik zijn naam ergens tegenkwam een paar maanden geleden en ik een poging waagde om hem te bereiken. We hebben direct wat afgesproken, zijn een hapje gaan eten en direct was die emotionele klik er weer. Hoe is het toch mogelijk dat je zo instinctief aanvoelt waar de ander mee zit. Misschien bestaat er wel zoiets als soul mate, ik weet het niet.

Sinds een aantal weken heb ik contact met een van mijn volgers alhier. Eerst via reacties, daarna via mail. Ook afgesproken om elkaar eens te ontmoeten en zo verder te ouwehoeren (we hebben inmiddels allebei blauwe vingers van het typen). Vanavond besloot ik te bellen nadat er weer verschillende mails over en weer waren gegaan. Wat volgde was een up-close-and-personal telefoongesprek. Er zijn vast genoeg mensen die me voor gek zouden verklaren als ze zouden horen wat de topics waren. “Dat zeg je toch niet, zeker niet tegen iemand die je nog nooit hebt ontmoet”. Maybe not, misschien is het not done. Maar de stem en de manier van spreken klonk vertrouwd, vriendelijk en oprecht. Lekker direct maar in wezen een zachtaardig en emotioneel mens. Voelde goed en ik ben reuze benieuwd naar de persoonlijke kennismaking.

11 opmerkingen:

  1. Thanks! Zelfde gevoel aan deze kant meid. Dat wordt een gezellig bakkie leut binnenkort, gaan we gewoon verder waar we gebleven waren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Quizvraag 4: wie is de gebelde?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jahaaaaa. Nieuwsgierig? Of had jij dat telefoontje verwacht? ;)
    btw: ik heb quizvraag 1, 2 en 3 gemist, waar staan die?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Quizvraag, zoekplaatje. What's in a name! En nieuwsgierig is my middle name.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @marcdubach: christine was hint. Maar nog niets geraden door de heren. Lees de Viva van vorige week.. een nieuwe gadget die ze in grote getalen op de Willemstraat verkopen..

    De gebelde: tja, ook ik ben nieuwsgierig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeijoeijoei, al twee mysteries voor je. Bijnaam EN die geheimzinnige 'gebelde'. O nee, ik vergis me, al drie, dat zoekplaatje 3 hoort er ook nog bij ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze hebben overigens allemaal dit soort kleurtjes en dit soort materiaal., Maar ik heb het ook alleen maar van horen zeggen en van lezen hoor. Heb ze ook nog niet in t echt gezien, maar dat gaat over een maandje of 1,5 wel gebeuren denk ik. Neem aan dat L. haar nieuwe makker(s) wel meeneemt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heej M. Kheb geen Viva, maar maak het de mannen niet te makkelijk hè ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. M. en Liane, jullie maken mij he-le-maal gek. De Viva! Nou, ik heb net op Viva online gekeken en niets lijkt op die twee gekke cups uit de foto. Christine... Viva... Makkers mee op vakantie. Ja, dat ruikt naar sex. De Viva site komt echter niet verder dan dingen als "oscilating duo-balls" en allerlei andere dingen. Nah.. Ik ga nog maar een paar suggesties doen bij de wedstrijdfoto... Anders komt die koffie nooit in beeld of is ze lauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die bestaan toch niet? Oh wacht, mijn naïviteit speelt me parten ;)

    BeantwoordenVerwijderen