woensdag 8 juli 2009

Annie...

Hou jij mijn tassie effe vast... De handtas van de vrouw. Een fenomeen op zich. Sommige vrouwen hebben één handtas voor alle gelegenheden. Sommige vrouwen hebben verschillende tassen, variërend in kleur, design en ‘applicatiegebied’. Ik behoor tot die laatste groep. Geen Imelda Marcos onder de tassen, zo erg is het niet. Ik heb er denk ik een stuk of 5. Maar I never leave home without it. Zonder mijn zooi binnen handbereik word ik kribbig. Define ‘zooi’. In mijn geval is dat portemonnee, autopapieren, adresboekje, agenda, Smints, telefoon, zonnebril, cigaretten, condooms, lipstick, zakdoeken en af en toe brillenkoker voor mijn gewone bril. Ja, het is weer tijd voor een onderzoekje. Wat hebben andere vrouwen in hun tas?

9 opmerkingen:

  1. Ik heb even in de handtas van mijn vrouw zitten neuzen. Dat alleen al kan de doodstraf inhouden, maar hey, living on the edge he.

    -Parrot afneembaar schermpje vd carkit
    -Sleutels van de NBC
    -2 (?) Zonnebrillen
    -2 Smaken Labello
    -Camel blauw
    -2 Aanstekers
    -Mascara
    -Lipgloss
    -Lippenstift
    -Portemonnee
    -Nokiaatje
    -Papieren zakdoekjes
    -Mentos in diverse kleuren en smaken
    -Kauwgum
    -Smintjes (ik zie een patroon)
    -Inlegkruisjes
    -USB stickje
    -Een ondefinieerbaar knuffelbeest
    -Kindertekeningetjes
    -Ligaatje

    Inderdaad, een wereld op zich...
    De handtas van Dark Dudes heeft omwille van ruimtegebrek plaatsgemaakt voor een exemplaar met Mangapoppetjes erop. Echt een grote zak vind ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goejendag, jij durft en Goejendag 2, dat is een berg zooi. Daar heb je wel een big shopper voor nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah dan kan ik er ook nog wat van. Ik denk dat ik er 15 heb ofzo. Een verzameling op zich. En er zijn er altijd maar 3 favoriet. Waarom heb ik er dan eigenlijk 15????
    Mijn inhoud;
    sleutels x 3 setjes (prive/zaak/miscellaneous)
    Portemonee
    Apart mapje voor paspoorten (waarom heb ik die van Paul bij me eigenlijk?) en rijbewijs, kenteken
    Lippenstift
    Lipglos
    Lippenstift
    Lipglos
    En oh ja, hey nog een lippenstift.
    De verklaring daarvoor is dat ik die dus altijd kwijt ben, dus dan koop ik er maar weer 1 en die belandt dan weer in de volgende tas
    Telefoon
    ABN-betaalapparaatje
    Een apparaatje waar je al je pincodes in op kunt slaan, die dan vervolgens ook weer een code moet hebben die je toch moet onthouden. Hoezo handige gadget?
    Portemonnee
    En allerlei zaken voor de natte cel (mwooaaah), (hoe zei zakenrelatie Hans dat nou ook alweer Liane? van pamper tot tena lady en alles wat daar tussen in zit)
    Pennen
    Schrijfblokje
    Kauwgum

    En jezus, hoeveel zit er nog in zeg.. Ik denk dat ik eerst maar ns ga opruimen. later!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Quote Hans: "Wij dienen de lekkende mens..." Nog steeds de mooiste mission statement die ik ooit heb gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja zo was ie. Wel jammer dat die prachtige mission statement niet blijft hangen.. Bij mij dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie hier een markt voor een 'all in one' iPhone applicatie. Al weet ik nu dat die niet zo goed tegen vocht en temperatuurwisselingen kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Harrie wordt altijd een weinig vermoeid van vrouwen en hun handtassen. Op het moment suprême zit daar dan ook nog eens nét niet in wat ze nodig hadden. En dat is dan meestal de schuld van de man.

    Harrie kreeg trouwens een wee gevoel toen Mol over inlegkruisjes begon. Echt een voorwerp waarvan Harrie nooit echt weet wat ie daar nou van moet denken. Wel mooi dat daarna dan woorden als 'wij dienen de lekkende mens' en 'natte cel' worden gebezigd. Die laatste is voor Harrie meteen een klassieker. Bedankt M!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Harrie, je kunt die maandverbanden goed gebruiken bij het pokeren.
    Het zijn tenslotte "inleg kruisjes". Ze moeten trouwens wel die plakstrips verbieden aan die dingen. Laatst kwam ik op een pompstation om een plasje te plegen, werd de herenplee net schoongemaakt. Of de heren tijdelijk maar even gebruik wilden maken van de damesplee. Naast de pot kleefde zo'n gebruikte rakker aan de tegels. Wat dat nou voor statement was?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Mol; het statement was; I WAS HERE AND I HAD MY PERIOD, AND I'M PISSED BECAUSE OF THAT. Zo, da's eruit. Waar zo'n plakstrip toch allemaal toe kan leiden he.. Dat lucht op zeg. net als jouw plasje toen denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen