vrijdag 1 mei 2009

Ouwbollig of trendy?

Nu ben ik niet zo’n trendgevoelig type. Ik ben ook redelijk consistent. Eeuwig trouw aan mijn bosvruchten ranja van Karvan Cevitam, koop maar 1 merk ondergoed (MD) en heb een telefoon waarmee ik kan bellen en sms’en. Wanneer mijn collega’s het weer over A&A’s (apparaten en applicaties) hebben, stekkerdrift noem ik dat, dan trek ik een keer mijn wenkbrouwen op en denk ik ‘als het interessant wordt, hoor ik het wel’.

Vanmiddag heb ik onder het genot van de oude knarren van Buena Vista, ranja (daar is ie weer) en een cigaretje in de zon gezeten in mijn geheel overwoekerde achtertuin. De C had ik nog niet gelezen, dus die ging mee de tuin in. C is het magazine van Logeion. En Logeion is de vereniging voor communicatie die is voortgekomen uit een fusie tussen Beroepsvereniging voor Communicatie en de Vereniging voor Overheidscommunicatie. Blader - blader - blader - halt. Heading: “Wat is een blog?”. Heading “Wat is een sociale netwerksite?”. Is dit een grap? We hebben het hier over het blad van de beroepsvereniging! Is het inmiddels echt zo ernstig gesteld met ons vakgebied en vooral de zogenaamde professionals? Wij, communicantjes, hebben nu eenmaal het imago van ‘dat hippe volk’. Maar als je dit blad leest moet je je toch eens ernstig achter de oren krabben. Niet dat het erom gaat of we trendy of ouwbollig zijn. Maar dat er blijkbaar nog een heel vat aan vakbroeders en -zusters is, die zit te wachten op dit soort vakliteratuur...

3 opmerkingen:

  1. Oubollig in de echte betekenis betekent grappig of koddig. Misschien dat het als grap bedoeld is? ;) Of had je het overzichtsnummer te pakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. april nummer 2009, niet 2003... ik vrees dat Logeion een beetje blijft hangen in het klassieke pr-umfeld van bedrijfsblaadje hier en bedrijfsblaadje daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dan blijf ik al helemaal af van de A&A's, jij noemt het stekkerdrift. Je weet toch nog wel wat in huize Dumay gebeurt met alles wat een stekker heeft? :-)

    BeantwoordenVerwijderen