zondag 3 mei 2009

Music

Sinds kort plaats ik muzikale intermezzo’s op deze plek. Maar waarom? Wat maakt het uit naar welke muziek ik op dat moment luister? Nou, voor mij maakt dat heel erg veel uit. Er zijn zoveel nummers waar voor mij een hele duidelijke herinnering of emotie aan vast hangt. Liedjes die me doen denken aan dat ene feest een jaar of 15 terug. Liedjes die me troosten als ik een dark day heb. Liedjes waar ik alle energie op kwijt kan, die eruit wil of moet. Misschien is dat het wel. Met muziek kan ik me beter uitdrukken. Verwoorden van mijn gevoel gaat me niet altijd even goed af. Met muziek heb ik geen woorden nodig. De energie die in muziek ligt, zegt eigenlijk alles. Ja iemand kan een melodie of tekst heel anders interpreteren, maar datzelfde geldt voor woorden. Muziek is dus een communicatiemiddel voor mij, iets waarmee ik me kan uitdrukken en iets waar ik energie uit haal of op los kan laten.

Om met het liedje te spreken wat nu op staat: Music is emotion, music is memory, music brings us together, it’s music what we need!

1 opmerking: