zondag 7 juni 2009

Top gear

Soms moeten de meest ingewikkelde processen juist supersnel. Zo ook voor een relatie van ons die een doorstart heeft moeten maken met zijn bedrijf. Hij heeft een flink deel van het personeel moeten wegsnijden, één productiefaciliteit moeten sluiten en enkele activiteiten van het menu moeten skippen. Alle juridische zaken zijn achter de rug en alle klanten (op één na) zijn gebleven. Hij klopte bij ons aan met de vraag: Wat nu?

Morgen om 9 uur staat de voltallige directie bij ons op de stoep om zichzelf door midden te laten zagen in een lange en intensieve sessie. Aan bod komen het concurrentieveld, de klantwaarde, reacties van afnemers, processen, personeel, visie op en belofte aan de markt, etc. Vanuit deze sessie gaan we met een petit committee aan de slag om de hernieuwde positionering, identiteit en uiteindelijk ook aanvalsplan te vormen. Een week later zijn de heren opnieuw bij ons te gast om onze visie op de basiskeuzen te doorlopen en af te tikken. Vervolgens zal grafische identiteit, concept en creatie in de steigers staan voordat de maand juni voorbij is. Eind juli moeten de eerste communicatiemiddelen van de band rollen.

Ik denk dat ik vandaag maar eens op tijd mijn bed op zoek om morgen wat vroeger op de zaak te kunnen zijn. Lekker in alle stilte opstarten met voldoende koffie. Ik zal ’t nodig hebben...

2 opmerkingen:

  1. Terug naar de basis, a la Ernst Happel: "Kein geloel, kewoon foesball'n!"
    werkt vaak erg verfrissend. En een voltallige directie na een doorstart, dat zijn er een paar man teveel mi.

    Succes!

    Mol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee die Mol. Het voltallige directieteam bestaat uit 3 heren, dus dat viel nog wel mee. Maar we hebben de angel gevonden tijdens de sessie en hebben een goed gevoel over de richting waarin we doorstomen. Komende week worden knopen doorgehakt en gaan we keihard aan de slag om deze tent krachtig terug op de kaart te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen