vrijdag 26 juni 2009

Liefde is (1)

Samen in stilte genieten. Staren naar het niets of naar voorbijgangers of naar het wuiven van de bomen. Rozig van de wijn of kraakheldernuchter op een frisje. Er valt geen woord. Ieder woord dat je zou zeggen of horen doet afbreuk aan deze gelukzalige vrede. Ieder met zijn eigen dagdroom. Naast elkaar voortschrijdend in perfecte harmonie. Als de volmaakte uitvoering van een synchroon-zwemmersduo, maar dan zonder de inspanning en training. Deze ‘kuur’ ontstaat geheel natuurlijk en instinctief. Ik heb dit gevoel pas enkele malen mogen ervaren. Zowel met een goede vriendin als met een partner. Maar het is lang geleden. Vergeten doe ik dat gevoel echter nooit en ik hoop dat ik nog ooit een zielsverwant tegenkom waarmee ik deze opperste staat van geluk mag ondergaan.

2 opmerkingen:

  1. Ik kan hier van alles aan toevoegen maar dat zou teveel zijn.
    Het enige wat ik graag kwijt wil over je mooie post, is dat ik hoop dat je dat gevoel weer gaat beleven. We kennen elkaar alleen van de blog-o-sphere, maar ik gun het je enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thankx! Ik ga ervan uit dat ik dat ooit opnieuw zal ervaren. Met een nog te ontmoeten persoon in de toekomst of iemand die ik al ken, maar waarvan ik nog niet weet dat die zo in elkaar steekt. Ik vind of ik wordt gevonden. Hoe dan ook, ik neem geen genoegen met minder. Liefde (vriendschappelijk of romantisch) omvat voor mij veel dingen (dus wordt nog vervolgd), maar samen stil zijn is er één van.

    BeantwoordenVerwijderen