woensdag 3 juni 2009

Midlife crisis

Ruim een kwart van de mensen krijgt ermee te maken; de midlife crisis. Het schijnt te ontstaan tussen je 35ste en 50ste en duurt tussen de 2 en 10 jaar. Aangezien ik overal vroeg bij was, nam ik aan dat ik die levensfase al achter de rug had. Welke idioot plundert anders haar hele spaarpot om een droomauto aan te schaffen? Juist, ik! Ik moet zeggen dat ik er nog geen dag spijt van heb gehad hoor. Iedere ochtend en avond weet ze een glimlach op mijn gezicht te toveren. Het enige wat ik soms betreur is dat het spaarvarken niet nog vetter was gemest, dan had het vele dikkere broertje van M nu onder mijn carport gestaan.

Gezien de excessieve groei (het is dus niet overal recessie) van levensvragen de laatste tijd zou het zomaar kunnen zijn dat ik de crisisjaren nog voor de boeg heb. Die wil ik natuurlijk wel een beetje origineel en creatief doorkomen. Dus, ...heb jij tips uit eigen cv, uit je omgeving of gewoon tips die je wel leuk lijken als hèt ultieme midlife crisis symptoom? Laat ze me weten! Ik raak graag geïnspireerd.

7 opmerkingen:

  1. blijkbaar is mijn reactie niet geplaatst?
    Ik schreef zoiets als: hmm, nee, geen tips. sorry. En 35 is toch veel te jong, ik dacht altijd dat dat pas bij 50 kwam? Tijd zat dus toch nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben op zoek naar een leuke Solex, wat nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Solex of achterwiel aangedreven Duitser, ieder z'n meug. Maar face it, het is zover!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liane, wat is dat dan voor scheurijzer? Aan het merk en type lees ik dan altijd even af hoe diep die midlife crisis zit en pas mijn advies aan op die score. Een tip kan ik alvast geven, als je in een midlife crisis verkeert: ga mensen met een midlife crisis adviseren, daar voel je je echt meteen beter bij. Voor mij is de midlife crisis een soort ontdekkingstocht onder soortgenoten. Fitnesszaaltje met gelijkgestemden, beetje flirten en kijken of je nog in de markt ligt. Zuur aspect voor ons mannen: vroeger kwam het nogal eens voor dat he signalen van flirters miste of ze verkeerd interpreteerde. Nu heb je door de jaren heen een perfect werkende antenne voor dat soort dingen, alleen het radiootje waar die antenne aan zit is ietwat versleten. Dan moet je dus op zoek naar liefhebbers van een "goei gebruukte". Ach en dan ben je aan het eind van de dag gelukkig getrouwd en blijkt dat voor mevrouw M. het radiootje prima is, zolang hij het nog doet...

    Mol

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal mijn Duitse schone snel eens voorstellen aan het publiek via dit kanaal. Dat heeft ze wel verdiend.
    Wat die fitnessende radio's betreft. Ik zie ze regelmatig rondlopen in mijn zaaltje. Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Dan staan ze aan de gewichten te sleuren tussen een zootje twintigers. Zoooo schattig. Maar er is nog hoop voor de crisisrijpe man. De goed onderhouden exemplaren zijn zoveel interessanter dan die amper ingereden knulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk ook Sex & The City, Gilmore Girls, House, Desperate Housewives, Men in Trees, Ghost Whisperer enz. Voetbal vind ik vanaf mijn geboorte al slaapverwekkend.

    Volgens mijn vrouwis het ondanks mijn leeftijd best uit te houden met me. Daar doe ik het maar mee dan. En ik serveer at random ontbijtjes op bed. Zelfs als ik helemaal kaal, grijs en ingezakt zou zijn heb ik misschien nog wel overlevingskansen? Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo lang vrouwlief dat vindt, is er nog hoop ;)
    Maar wat die TV-programma's betreft, hmmm, ik vrees dat je aan die midlife moet geloven. Net als Dub overigens, die is op zoek naar een solex nota bene. Met House is natuurlijk niks mis, dat is gewoon cool. En Sex & the City, tsja... dat is bij mij ook ingeslagen vanaf de eerste appearance van Mr. Big. Maar ik heb er nog één: Grey's anatomy. Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen