zaterdag 6 juni 2009

In de maneschijn

Eergisteren heb ik vanaf mijn kussen zeker drie kwartier gestaard naar de maan. Een prachtig gezicht. Het was bijna helemaal helder en af en toe passeerde een optocht van kleine wolken. Ze trokken kalmpjes voorbij zonder zich te laten afleiden door de maan. Een beetje zoals een kudde onverstoorbaar voorbij trekt. Ik heb iets met de maan. Ik vind het een mooi ding om naar te kijken. En als ik mijn slaapkamer helder verlicht is door het lichtblauwe zilverachtige licht, maakt mijn hart een vreugdesprongetje. S heeft me ooit verteld dat volle maan een heilzame werking heeft op vrouwen. Ik weet niet of dat waar is. Ik weet wel dat in slaap vallen terwijl de maan op mijn gezicht schijnt een heerlijk vredig gevoel geeft. Ik ga zo eens kijken hoe het hiernaast is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten