zaterdag 26 september 2009

Wake-up

De pluspunten: 1. Tijd voor een nieuwe garderobe. 2. Met kaarsjes aan gezellig thuis zijn. 3. Kijken naar/lopen in de sneeuw als je toch nergens naartoe moet. 4. Aan het einde van de winter ben ik jarig. Dat is wat ik zo gauw kan bedenken als je het hebt over de voordelen van herfst en winter. In die helft van het jaar ben ik niet op mijn best.

Het is algemeen bekend dat ik geen ochtendmens ben. Moeilijke vragen op de zaak mogen ze me pas stellen na 09.30. Dat weten ze en daar houden ze zich ook aan. Het is wel eens op een eerder tijdstip geprobeerd hoor. Maar dat was zo voorbij aangezien men dan OF geen antwoord kreeg OF gegrom en gemompel.

Dat ochtendprobleem in combinatie met het donkere half jaar zorgt ervoor dat ik ook met gemak door de wekker heen slaap. Dat ding (correctie 2, ik zet 2 wekkers) hoor ik dan pas als de alarmbellen al een uur afgaan. Ik heb gewoon licht nodig om een beetje mens te zijn. Ook overdag. Ik heb eens een kantoor gehad waar nauwelijks daglicht binnen kwam. Vanaf dag 1 had ik hoofdpijn.

Nu zag ik in het krantje van de Blokker dat de wake-up light in de aanbieding is. Ik heb al vaker me afgevraagd of dat niks voor mij was. Maar naast de ultieme lelijkheid van het ding vond ik ‘m vooral te duur. Dat laatste argument valt nu dus weg. Morgen is het WCW open. Ik slaap er nog maar eens een nachtje over. Maar als ik besluit ‘m morgen te kopen wil dat nog niet zeggen dat moeilijke vragen voor 09.30 worden beantwoord!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten