zaterdag 19 september 2009

The good life - Memorias de Calpe

Het is half 8 en trek snel wat luchtigs aan. Ik wil eens kijken of dat ene restaurantje er nog steeds zit. Daar waar ik jaren geleden zo lekker heb gegeten. Het zit er nog en ik positioneer me op de eerste rij, uitkijkend over de zee. Ik bestel de scampi’s en de zeebaars. Tuur wat over de zee. Aan de horizon varen wat bootjes. Terwijl het langzaamaan donker wordt doe ik nog maar een cortado. Tevreden na het heerlijke maaltje, stationeer ik me rond half 10 op mijn balkon met het eerste boek. Op de achtergrond ruist de branding en in het aangrenzende hotel speelt een of ander bandje wat jazzy tunes. De ontspanning overvalt me en ik race door de hoofdstukken. Loom en fuzzy dwing ik mezelf het boek weg te leggen anders gaat dit zo de hele nacht door. En ik wil een beetje op tijd op om de eerste lading zonnestralen te incasseren. Ik voel het aan mijn water; deze week gaat me zo’n goed doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten