donderdag 20 augustus 2009

In your local theater NOW

Ik ben dol op extreem weer. Als ik thuis ben, that is. Twintig centimeter sneeuw in de kerstvakantie. Hagel op het dak als ik in bed lig. Heerlijk. Ik zie het als een show, een cadeautje.

Vandaag was het in Valkenswaard 36 graden buiten en om half 4 tegen de 35 graden binnenin mijn kantoor. Ondanks monstervoorraden cola en pinda’s om mezelf op de been te houden, zag ik sterretjes. Om 4 uur vond ik het welletjes en stapte ik in de auto. Eindhoven bleek nog heter, 37...

Vanavond heb ik gewacht op het volgende toneelstukje van moeder natuur. Het werd steeds donkerder en overal knipperden lampjes in het kolkende wolkendek. Schitterend! De gordijnen omhoog, raam wagenwijd open, voetjes op de vensterbank, cigaretje en een drankje erbij. Showtime! Een half uur later kon ik mezelf niet meer bedwingen. Bij iedere flits kleurde de hemel lila en tussendoor was de lucht knaloranje. Zo goed en kwaad als het ging heb ik het geprobeerd vast te leggen.

3 opmerkingen:

  1. heel bijzonder, never seen it like this. Oranje, paars, donkerblauw. Wauw! echt prachtig. Een cadeautje van moeder natuur ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan zit ik in Veghel waar niet zo heel veel aan de hand was..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Noodweer kan zo ontzettend mooi zijn als je veilig binnen zit.
    Prachtige foto Liane, eerste rij... En wat koelt het dan lekker af he?

    BeantwoordenVerwijderen