woensdag 5 augustus 2009

Don't talk, just kiss

Zoenen is gezond. Bepaalde hormonen krijgen een boost (die je happy maken) en anderen worden geremd (stress-hormonen). Daarnaast schijnt zoenen te helpen tegen hooikoorts en gaatjes in je tanden en mensen die veel zoenen leven langer. Er moet dus meer gezoend worden.

Ik ben een groot liefhebber van de zoen. Mits het goed gebeurd. Zoenen is een kunstvorm. En iedereen heeft zijn eigen stijl. Goed zoenen is dus erg afhankelijk van smaak. Persoonlijk ben ik erg fan van zoeners die doorhebben dat de lippen een cruciale rol spelen. Daarmee creëer je de mooiste zoenen.

Maar zoenen doe je niet zomaar. Daar moet je wel gevoel inleggen. Een vuurwerk-zoen kan in mijn mening alleen ontstaan als je ook gevoelens hebt voor de ander. Zoenen om te zoenen met iemand die je niets doet, kan niks worden. Dan blijft het bij ‘speeksel uitwisselen’. Ik weet niet of meer mensen dit gevoel kennen, maar ik kan echt smachten naar een zoen. Als het er dan niet van komt, blijf ik de hele dag met zo’n zoemend gevoel zitten. Kan dan ook niet van mijn lippen afblijven. Bijten, zuigen, wrijven, niks helpt. Heel irritant.

Mijn punt; de zoen wordt wel eens ondergewaardeerd. Vandaar speciale aandacht voor dit mooie fenomeen. Dus mensen, zoen meer! Het is niet alleen geil en spannend, het is nog gezond ook.

4 opmerkingen:

  1. Okee, de opsteker van de week! zoenen, zoenen, zoenen! Nu nog dat spandoek in Nuenen Zuid: hier moet gezoend worden! maar dan wel goed :-)(kunnen de bordjes van hier kost 10 km 39 euro ook meteen weg, waar ik overigens nog later op reageer)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry voor de late reactie, moest dringend naar de plee....

    Ja, zoenen wordt onderschat. Met één zoen verbrand je enorm veel kalorietjes overigens. Jeetje, "geil, spannend EN gezond!". Net zoiets als slagroom light van borsten (m/v) likken...

    Liane, 10+ voor deze topic, zoenen is de bom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pleiten we hier om de tongzoen uit de taboesfeer te halen? In die zin, dat in het dagelijkse verkeer deze zoen geaccepteerd zou moeten zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zou een beetje gek zijn als iedereen overal en altijd elkaar zou begroeten met een tongzoen. Dus nee, dat niet. Dat zou alleen maar speeksel uitwisselen zijn. Maar de zoen raakt een beetje in de vergetelheid, met al die aandacht voor 'het ruigere werk'.

    BeantwoordenVerwijderen