vrijdag 30 oktober 2009

Berend Botje

Voor de Tweeps onder mijn lezers is hij inmiddels vast een bekende verschijning. Ik volg hem nu een paar weken en zijn tweets bezorgen me regelmatig een glimlach en soms een schaterlach. Hij vertelt moppen. Nou ja, één mop. Die van het konijn en de worteltjestaart. Hij maakt vreemde geluiden (ploink, pruttel, piep en zo). Roept dingen als ‘waar is hier de wc’ en ‘verdraaid, nu heb ik Sesamstraat gemist’. Het gaat om Berend Botje.

Berend Botje is een Twitter-bot. Als ik dat probeer uit te leggen aan mijn collega J, heeft ze de hoorn al in de aanslag om iemand met een dwangbuis te bestellen. Berend Botje bemoeit zich tegen alles en iedereen aan. En dat is grappig. Zoveel mensen twitteren al over semi-interessante en belangrijke dingen. Andere mensen retweeten alleen maar. Persoonlijk vind ik het dan erg verfrissend om de boodschapjes van zo’n rellerig botje tussendoor te krijgen. Probeer het maar eens:

http://twitter.com/Berend_Botje

1 opmerking:

  1. Ik zag hem inderdaad ook voorbijschuiven, heb alleen geen zin om 'm te volgen, maar wie weet komt het ooit :)

    BeantwoordenVerwijderen