dinsdag 27 oktober 2009

1 op de 2

Daar lig ik dan weer, languit op de bank. Amper twee weken geleden lag ik daar ook al. Grieperig, moe, futloos. En nu weer. Even was ik bang dat het die overzeese variant was, gezien iemand uit mijn directe omgeving ook getroffen is door the Mexican. Maar de koorts stijgt niet door, dus dat zal dan wel niet.

Na overleg met mijn huisarts heb ik besloten dit jaar maar weer eens de griepprik te halen. Hij vertelde me erbij dat de epidemie nu echt goed op gang kwam (hoor ik daar enthousiasme?) en dat later deze winter 1 op de 2 Nederlanders eraan moet geloven. 1 op de 2... Andere winters is dat 1 op de 10. Stel je eens voor... 1 op de 2. Dat zijn bijna apocalyptische doembeelden. Gelukkig blijkt die Maya-telling er een paar honderd jaar naast te zitten.

Maar wat gaat dat betekenen, die 1 op de 2. Dat de economie, die nu al krakend en steunend vooruitgaat, echt tot een halt komt? Of zou het juist een uitkomst zijn? Een soort van reset? Ik heb geen idee en ga mijn vermoeide hoofd er nu ook niet mee lastig vallen. In de tussentijd zwengel ik mijn video maar weer eens aan en ga ik languit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten