donderdag 26 maart 2009

Wat is de overeenkomst tussen branding en mannen?

Hele volksstammen van de vrouwelijke soort veren op. Er is wereldnieuws. We’re talking BIG news. Vele malen groter dan welke financiële crisis of vliegramp dan ook. De vraag die ongeveer de helft van de wereldbevolking bezig houdt is: KOMT BRAD PITT WEER OP DE MARKT? Wat ik me dan afvraag is: hoe komt het dat deze man zoooooveel vrouwenharten sneller laat kloppen?

Mijn persoonlijk smaak ligt net ietsje anders. Okee hij heeft de beruchte twinkel van het stoute jongetje, een goddelijk lijf en ik zou hem ook niet uit mijn kribje trappen. Maar toch... de hysterie rond deze man is toch wel uitzonderlijk groot.

Nu kun je je afvragen wat dit bericht hier doet. Wat heeft dit met het vak te maken. Welnu, enerzijds ben ik nog een beetje zoekende naar de balans zakelijk/privé van mijn blog, anderzijds heeft dit alles met het vak te maken. We doen de hele dag niets anders dan product X of organisatie Y zo aantrekkelijk mogelijk maken voor doelgroep Z.

Dat gezegd hebbende... Wat maakt bepaalde mannen zo aantrekkelijk dat een groot deel van de vrouwelijke wereldbevolking spontaan ‘uitgekeken raakt’ op hun huidige man? Is het de blik? Die hebben meerdere mannen. Is het het lichaam? Ook dat komt vaker voor. 99,999999% van alle vrouwen heeft nog nooit een gesprek met deze man gevoerd. Op dezelfde frequentie zitten lijkt me toch ‘redelijk essentieel’. Hoe ruikt deze man? Uit eigen ervaring weet ik dat geur ook een hoop doet. Of blijft het een mysterie ... en misschien is dat wel juist de clou. En als je dat weet, wat betekent dat dan voor de merken die we dagelijks net een beetje meer aanzien willen geven dan de ander?

2 opmerkingen:

  1. Ik ga hier nog iets zinnigs over zeggen, vooralsnog hul ik me in mysterie! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zinnige en onzinnige opmerkingen, beide zijn welkom. Of het nu tips zijn voor de minder fortuinlijke mannen die ook aanspraak willen maken op het Brad Pitt-effect. Of voor de doortastende communicatievrouwen die als ware mysterie-busters beide vraagstukken willen oplossen. Stuur in, stuur in!

    BeantwoordenVerwijderen