woensdag 25 maart 2009

De stad van 1 miljoen?

Hoeveel inwoners heeft Eindhoven? Of beter nog: hoeveel mensen moeten dagelijks voor hun werk of voor andere zaken Eindhoven in en uit? Volgens mij is het zo dat de officiële telling ergens rond de 200.000 inwoners aangeeft. Maar de laatste dagen lijkt het aantal mensen op de weg wel ver-drie-voudigd!

Mijn 2 x daagse reisafstand bedraagt 16 kilometer. En nee, ik woon niet in Eindhoven en ik werk er ook niet. Maar ik moet er wel doorheen... Die pietluttige afstand van 16 kilometer kostte me gisteravond 50 minuten. En de dag ervoor ruim drie kwartier. Dat is toch echt te gek voor woorden. Helaas heb ik geen heli zoals Hennie van der Most, dus ik moet het echt met 4 wielen doen. Ik ga proberen wat een ander reisschema me oplevert. Òf vlak voor de spits vertrekken, òf een uurtje doorwerken...

4 opmerkingen:

  1. Je mag anders halverwege wel een kop koffie ('s avonds) of een borrel ('s morgens) bij me komen halen. Valt het allemaal weer best mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een bijzondere combi; borrelen in de ochtend... ik weet niet of ik dat wel kan handlen. Ben immers geen 28 meer ;).
    Aan de andere kant... bubbels gemixt met een sashimi-ontbijt maakt alles goed, zelfs 50 minuten reistijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. U is welkom in Stratum. Met name op vrijdag hebben we keuze uit drie uitstekende visboeren om die bubbels voorgoed door te prikken! ;-)

    P.S. Geen 28 meer? Dan toch maar net!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lichte modificatie van de leeftijd is nu eenmaal 'a woman's privilege', maar ik vrees dat het me blijft achtervolgen... Mannen hebben dan weer geluk, die worden vaak alleen maar charmanter naarmate de leeftijd oploopt.
    Aan de andere kant; misschien kan ik nog eens een tweede of derde carrière starten als spokesperson voor de cosmetica-industrie. "Die smeersels werken echt! Haalt zo 6 jaar van je leeftijd af!"

    BeantwoordenVerwijderen