maandag 2 augustus 2010

Bezoekje aan het CWI

Zo gauw je iemand vertelt dat je binnenkort te maken krijgt met het UWV of CWI (tegenwoordig UWV Werkbedrijf) verschijnt er altijd zo’n blik vol medelijden in hun ogen. Alsof je naar de slachtbank moet. Een week geleden had ik ze nodig voor wat informatie. Ik zag er al tegenop om te bellen en tijdenlang naar een wachtmuziekje te luisteren om vervolgens te vernemen dat ik een ander telefoonnummer, ook met wachtmuziek, moest bellen. Maar de dag voor mijn gevreesde zoektocht vertelde iemand me dat ik gewoon naar het Mercado Werkplein moest gaan.

Zo gezegd zo gedaan, autootje geparkeerd en een korte wandeling naar het pand achter het Stratums Eind. Ik meldde me keurig aan de balie met een stortvloed aan vragen. In tegenstelling tot wat je (ik in ieder geval) zou verwachten werd ik te woord gestaan door een vlotte, keurige jongedame die me op een heldere, geduldige manier uitlegde wat me te doen stond. Ze vertelde me dat ik mijn juridische vragen moest stellen aan de juridisch afdeling en haalde voor alle andere vragen de nodige informatieboekjes en pakketjes. Ik dacht “daar gaan we dan, de juridische afdeling, so far voor het snel achterhalen van die antwoorden”. Maar niets was minder waar. De juridische afdeling zat op de Waagstraat en daar kon ik zo binnen lopen zonder afspraak. Dat geldt trouwens voor zowel werknemers als werkgevers, iedereen kan er binnen lopen voor advies. Dat deed ik dan ook en na me gemeld te hebben werd ik te woord gestaan door een jurist die me precies uitlegde, in jip-en-janneke-taal, wat ik wel en wat ik niet moest doen, wat de mogelijkheden waren en ook precies hoe we een en ander moesten opstellen in een convenant. Super! Wat een service en wat een gemak. Nu maar hopen dat het zo vlotjes blijft gaan met het UWV en CWI. Maar deze eerste ronduit positieve ervaring kon niet onvermeld blijven.

1 opmerking:

  1. haha, je bent ook de eerste die ik een positieve ervaring hoor vertellen over die instantie!

    F.

    BeantwoordenVerwijderen