donderdag 12 november 2009

Heej, ik ben geen 18 meer!

Gister belde ik met my girl F op weg naar huis. En die gesprekken met F verlopen nogal eens onverwacht. Ik was keikapot en deze keer was ik de zwakke ziel die de sport-date ging afzeggen. Net nu F plechtig had beloofd om weer eens mee te gaan.

Mijn excuus begon met gezucht en gesteun over mijn vermoeidheid, ingegeven door het slaapgebrek van de nacht ervoor. Ik ben nu eenmaal een ontzettende slaapmuts. Als ik minder dan een uurtje of 8 in dromenland kan vertoeven, dan breekt me dat op. En als het er maar 3 zijn, dan is de ellende compleet. F maakte nog een opmerking die volgens mij leek op “maar Liane toch, daar kun je toch wel tegen”. Ik antwoordde met “Heej, ik ben geen 18 meer!”. En daar sloeg het gesprek om...

Daar moest ik maar blij mee zijn! Stel je voor dat je nog 18 bent. Bah, toen was alles een stuk minder spannend. Vooral de zogenaamde ‘spannende’ momenten. Fantasie en creativiteit waren op die leeftijd ver te zoeken. “Zou je op je 18e ook zo’n geintje als gisteravond geflikt hebben dan?” “Ehm, nou nee.” “Nou dan!” Inderdaad mensen, ze heeft wel gelijk, wijze vrouw die F. Ga jezelf maar eens na. Na de nodige ervaringsjaren en een gezonde dosis ‘schijt aan de wereld’ wordt het allemaal een stuk kleurrijker in de slaapkamer. Of welke locatie binnen- of buitenshuis dan ook. Dussuh, deze keer met een vrolijke (en ja ondeugende) ondertoon: Heej, ik ben geen 18 meer!

2 opmerkingen:

  1. Wijze woorden en helemaal mee eens en inderdaad: godzijdank ben je geen 18 meer! Ik geloof dat ik dat al eens eerder tegen je heb horen zeggen trouwens...

    Ondeugende ondertonen mogen de boventoon voeren, als je geen 18 meer bent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nah, ben blij je ook eens een helder inzicht te hebben gegeven.
    hulde aan de jaren!
    F.

    BeantwoordenVerwijderen