maandag 26 april 2010

Uitnodiging voor maandagmiddag

Het begon met een kaartje. Dat lag ineens op mijn mat. Niet verzonden, gewoon door de bus gegooid. Lieve woorden van een onverwachte afzender. Lieve woorden en een uitnodiging voor maandagmiddag. Nadat ik het kaartje had opgepakt, schoot ik vol en ik wist meteen; op die uitnodiging ga ik in!
Vanmiddag was het zover. Ik had wel niets laten weten vooraf, maar ik hoopte dat de uitnodiging nog steeds stond. De deur zwaaide open en ik werd ontvangen met alle hartelijkheid en warmte van de wereld. Wat volgde was een uitwisseling van ervaringen, begrip, herkenning, overtuigingen en meer. De hele middag lang. Voldaan, door warmte aangedaan en geïnspireerd ging ik rond half 6 naar huis. En voordat ik de sleutel in het slot stak, dwarrelden antwoorden op niet gestelde vragen rond me naar beneden. Woorden die ik zocht waren ineens daar. Verklaringen lagen gewoon voor het grijpen aan de oppervlakte. Zomaar ineens. Wat een fijne en verhelderende ervaring. Ik ben blij met het kaartje, waarmee het begon. Het krijgt een speciaal plekje. En wat mij betreft is het zeker voor herhaling vatbaar!

1 opmerking:

  1. Wat mij betreft ook voor herhaling vatbaar! Zo zie je maar wat het volgen van je intuitie kan opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen