dinsdag 10 mei 2011

Het Nieuwe Wasje

Het Nieuwe Werken wordt soms afgedaan als Het Nieuwe Wasje. Thuiswerkers zouden niet productief zijn. Ze zijn teveel bezig zijn met de vaat, de kinderen en ja ook het nieuwe wasje. Ik ken mensen waarop die kritiek van toepassing is, maar ik reken mezelf niet tot die groep. Sinds enkele maanden werk ik twee dagen per week aan een klantproject vanuit thuis. Een soort detachering zonder fysiek op locatie aanwezig te zijn. Behalve dan voor besprekingen, presentaties en trainingen, dan rijd ik heen en weer. Op die dinsdagen en vrijdagen doe ik dus aan Het Nieuwe Werken. En dat bevalt me buitengewoon goed. Natuurlijk gooi ik wel eens een wasje in de machine, maar dat dat mijn productiviteit zou beperken is onzin. Ik werk vooral kei en keihard die dagen en ben uiterst effectief bezig. Ik wordt niet afgeleid door telefoontjes voor mezelf of het geluid van telefoongesprekken van anderen. Ik draai mijn eigen muziek op de volume-stand die mij het beste schikt. Er staan geen collega’s om me heen te vergaderen. Ik heb al mijn spullen bij de hand. En dat maakt me minstens zo productief als wanneer ik op kantoor zou werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten