zondag 5 september 2010

Wardrobe-stress

Na een paar dagen van goede voornemens en het eerste nieuwe wintercollectiejurkje te hebben opgehangen was vandaag de grote-kledingkast-opruim-opschoon-weggooi-dag. De zomeritems werden uitgezocht en de te bewaren stukken belandden op een hoger plankje. Bij de winteritems ging ik na welke ik afgelopen winter niet gedragen had. En de plank met moet-ik-nog-eens-naar-kijken-items werd rigoreus leeg gemaakt. Dit resulteerde in een berg afgedankte kleding van zeker drie vuilniszakken groot. Lekker opgeruimd Liaan, kun je zeggen. Het herwonnen overzicht is fijn, dat is zeker. Maar tegelijk wordt duidelijk dat ik nodig moet shoppen. Mijn garderobe heeft een chronisch gebrek aan langmouwachtigen. Zowel de geklede als de casual variant. Er is zelfs zoveel ruimte ontstaan in mijn kasten dat er plaats is voor de garderobe van een niet al te fashionverslaafde man. Sterker nog, met een beetje creatief vouwwerk zou er zelfs een man in passen. Dàt is wat je noemt garderobe-stress.

1 opmerking:

  1. Harrie zou juist zeggen: als je zó veel kleren weg kunt gooien moet je juist níet gaan shoppen! Blijkbaar koop je dan -net als Harrie zelf- gewoon toch steeds kleren die de moeite van het bezitten eigenlijk niet waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen