zaterdag 11 september 2010

9/11

Ik werkte ruim 8 maanden bij mijn nieuwe werkgever. Wederom een marketingcommunicatiebureau. Wat er die dag allemaal was voorgevallen weet ik niet meer. Ik was account manager en dat betekent dat ik inhoudelijk en financieel eindverantwoordelijk was voor zo’n 20 tot 30 klanten. Er was geen sprake van crisis, het ging eigenlijk best wel leuk met de economie, dus ik denk dat ik een redelijk drukke dag had. Ik woonde ruim een jaar samen met mijn vriend en we waren een paar maanden daarvoor naar Nuenen verhuisd. Ik had mijn vriend op mijn vorige werk leren kennen, waar we allebei zijn vertrokken. Nu werkte hij sinds ruim een half jaar in Den Bosch. Mijn kantoor (welke ik op dat moment nog deelde met een andere collega) was huge en lekker licht, daar hou ik van. Sterker nog, ik had mijn bureau recht onder de lichtkoepel van het platte dak geplaatst. Daar zat ik dan ook toen ik het nieuws hoorde. Ik weet niet meer hoe ik het vernam of wie het me verteld heeft. Ik weet wel dat kort daarna de kerels van de multimedia-afdeling als een dolle aan het googelen was. Ze voorspelden een derde wereldoorlog en ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik belde mijn vriend om te vragen wat we moesten doen. Of we naar huis moesten gaan. Ik wist het even allemaal niet meer. Dat is wat ik me nog herinner van 9/11. Hoe de avond is verlopen, wie ik heb gesproken, of we tv hebben gekeken op zoek naar meer nieuws, of ik heb geslapen die nacht, ik weet het allemaal niet meer. Weet jij het nog?

5 opmerkingen:

  1. Ik weet nog dat ik aan het werk was en dat een vrouwelijke collega lichtelijk in paniek kwam vertellen dat er iets in NY gebeurd was. Uiteraard direct alle radio's harder, maar daar werden we niet direct veel wijzer van. "Er was een vliegtuig gecrashed". Toen een paar minuten later de tweede crash kwam brak er wel lichte paniek uit. Dat kon geen toeval meer zijn, daar was meer aan de hand.
    CNN.com lag plat, en overige nieuwssites waren onmogelijk te benaderen. Alles overbelast. Volgens mij zijn we wel gewoon tot vijf uur blijven werken en toen naar huis. (hoe laat was het hier eigenlijk toen het gebeurde?). 's avonds alleen maar nieuws gekeken, het werd eigenlijk alleen maar erger met het verhaal over het derde vliegtuig. Ik dacht dat dat zelfs pas veel later bekend werd hier. Maar weet dat niet meer precies. Wat dat betreft gaat het leven dan ook wel weer gewoon door...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gebeurde in de middag. Ik zat met een bak koffie even voor de buis toen er ineens een extra nieuwsuitzending kwam over een ongeluk. Zat te kijken toe het 2e vliegtuig er live invloog. Op dat moment wist ik dat alles zou veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was aan het werk in het World Trade Centre te Eindhoven, de zelfde naam doet me dat niet meer vergeten.
    Ik was aan het werk en had een afspraak bij het SRE en daarna een afspraak met de fysio. Beide waren raar. Onderweg hoorde ik een expert zeggen dat de torens bestand waren tegen vliegtuigen, 10 minuten later een live-commentaar: "they're going DOWN..!" Heel bizar, om niet te vergeten deze momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het bijzonder om jullie ervaringen terug te lezen. Het heeft wel iets intiems, iets kwetsbaars om te zien hoe iedereen dat moment heeft meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was bij The Unit en moet eerlijk zeggen dat ik meer onder de indruk was van de reactie en het gedrag van een bepaald persoon dan dat ik mijn ogen op de tv gericht kon houden.....
    Maar inderdaad, ik kan de hele situatie terig halen, wie waar zat en zelfs de kleding die iedereen droeg.
    F.

    BeantwoordenVerwijderen