zondag 26 september 2010

Eind-van-de-maand-spaghetti

Ik ben niet gezegend met het keukenprinsessen-gen. Echt koken (met veel verschillende deelgerechten die allemaal tegelijk klaar moeten zijn) kan ik niet. Maar dat betekent niet dat ik geen smakelijke, voedzame hap aan iemand kan voorschotelen. Er zijn zelfs mensen die mijn maaltjes echt lekker vinden. Of zij zijn niks gewend of gewoon beleefd, dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook start ik maar ‘ns een nieuwe rubriek. Misschien handig voor mede keukenhelden-op-sokken. Aangezien het einde van de maand is en de fondsen (in ieder geval bij mij) redelijk op zijn, moet ik er ook in de keuken het beste van zien te maken. Misschien geldt dat ook voor een aantal van jullie, daarom vandaag in de kitchenbitch-rubriek: Eind-van-de-maand-spaghetti.

Kook spaghetti en zet ’t klaar voor verdere verwerking. Snijd knoflook (1 à 2 tenen), gedroogde chilipepers (1 à 2), ansjovis op olie (3 à 4 reepjes) fijn en bak ze kort in veel hete olijfolie. Gooi er daarna een hele zak rucola bij. Minuutje bakken, het spul slinkt als een gek. Daarna spaghetti erdoor, peper en zout toevoegen en mengen maar. Vlak voor serveren vers geraspte (liefst goede, pecorino vind ik lekker) kaas erover en eten maar.

2 opmerkingen:

  1. Ik stel voor:

    - couscous
    - gegrilde aubergine
    - gegrilde kip

    Makkelijk en smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, die zal ik ook nog wel 'ns plaatsen. Simpel, maar gezond en lekker

    BeantwoordenVerwijderen