donderdag 14 januari 2010

Op controle bij JP

Vanochtend, een week na de slachting, op controle bij JP (d’n chirurg). *Rats* pleister eraf en het verband uit mijn oor peuteren. Eindelijk mijn oor weer vrij. “Zo nu ff de hechtingen eruit”, zegt ie. Ikke: “doet dat pijn?”. Hij “Ja!” (inclusief satanische grijns). Ik maak hem nog uit voor vuile rat. De hechtingen aan de voorkant voelde ik amper, maar die aan de achterkant op het kraakbeen van mijn oorschelp des te meer. Toen moesten er nog wat schuimpjes uit mijn oor. Ikke: “Gaat-ie lekker, schuimpjes?” Bleken ieniemienie verbandbolletjes te zijn die diep in mijn oor zaten. De hele tijd zat JP daar met een grijns van oor tot oor. Ontdaan van al het verband en hechtingen, kwam de stemvork uit de borstzak. Eerst achter mijn oor. “Hoor je dit?” “Yep”. Toen de stemvork voor de ingang van mijn oor “En dit? Harder of zachter?” “Harder!” Hij weer: “Yes yes yes!” Ik weer: “Zeg, hoeveel van dit soort feestjes doe jij eigenlijk?” Hij had blijkbaar toch zo’n 20 tot 25 middenoorreconstructies per jaar. Maar volgens hem werkte mijn oor zo fijn mee, alles liep als een zonnetje. Tsja, ik ben de kwaaiste nie ;).

Nu over 6 weken terugkomen en dan meteen ook een gehoortest om het dossier links af te sluiten. Direct daarna wordt dossier rechts geopend. Dus ik verwacht zo rond mijn verjaardag opnieuw in het ziekenhuis te liggen.

1 opmerking:

  1. zo snel alweer?!
    nou ja, toeters, bellen en ballonnen op de kamer dan maar.
    Fijn dat je links al goed gekeurt bent!

    F.

    BeantwoordenVerwijderen