zaterdag 9 januari 2010

Bionic woman

Alleerst bedankt voor alle kaarsjes die her en der hebben gebrand. Superlief! Een kort verslag van het slagveld.

Er heeft dus een reconstructie van mijn middenoor plaatsgevonden. JP, de KNO-chirurg, vertelde naderhand dat het oor er slechter aan toe was dan een half jaar terug, wanneer de CAT-scan was gemaakt. Ieder mens heeft van origine 3 gehoorbeentje; de hamer, het aambeeld en de stijgbrug. De stijgbrug zat er nog. Het aambeeld was er slecht aan toe, dus die moest eruit. En de hamer was helemaal weg. Voor het aambeeld heeft hij een protese gemaakt van titanium en dat in mijn oor geplaatst. De hamer is niet vervangen. En vanuit mijn oorschelp heeft hij een stuk kraakbeen gejat en daarmee een nieuw trommelvlies geconstrueerd. Je had het gezicht van JP moeten zien toen ie me dat aan mijn bed naderhand kwam vertellen. Hij had duidelijk een leuke middag gehad. “Jahaa, dat zijn voor ons de krenten uit de pap”, zei hij zo blij als een kind in een snoepwinkel. Het resultaat weten we pas over 6 tot 8 weken, maar JP was behoorlijk zeker dat het allemaal tip top in orde was.

Nu zit ik dus thuis en ben ik vandaag nog gezegend met de goede zorgen van die van mij. God, wat heerlijk om zijn snoet te zien en zijn geur te ruiken toen ik, net wakker uit de narcose, weer op mijn kamer kwam. De komende dagen zal ik het erg rustig aan doen. De killing keelpijn van de intubatie is op dit moment nog het vervelendst. De oorpijn is te hebben. Wel lastig, mijn tong wordt af en toe doof. Ze hebben nogal wat lopen sjorren aan die zenuw in mijn oor. En voor de rest heb ik heel veel slaap.

Ik ben blij met mijn keuze voor het MMC in Eindhoven. Het is maar een klein ziekenhuis, maar de aanpak is heel warm, zacht en persoonlijk. De eerste zuster, Simone, die de intake deed, alles met me doorsprak, de premedicatie gaf en me naar de OK bracht, was erg aardig. Klaas, die het infuus aanlegde op de OK, was supervrolijk en relaxed. Toen het infuus in mijn arm zat, wist ie me te vertellen dat ik het ergste achter de rug had. Nog een gesprekje over wat ik deed en dat hij ook nog wel wat marketingadvies kon gebruiken voor zijn nevenactiviteiten. JP die er duidelijk veel zin in had, door de OK heen stuiterde met een grijns van oor tot oor en me vlak voor de narcose gerust wist te stellen met de uitspraak dat ie het gisteren toch op een zuipen had gezet. De avondzuster, waarvan ik de naam ben vergeten, wat een heerlijk uitbundig mens was, me 10 jaar jonger schatte, flirtte met de andere KNO-arts en me een handkus gaf bij haar afscheid.

6 opmerkingen:

  1. Die JP had goed in de gaten hoe hij met je om moest gaan. Geweldig zijn opmerking over dat hij het op een zuipen had gezet. Da's de enige manier om jou wat losser te maken, toen althans. Goed gedaan JP. JP for president! (oh nee, die hebben we al :-)). Blij te horen dat je weer boven zeil bent. Nu herstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo! die is lekker. fijn dat alles zo goed 's verlopen. dat beloofd wat voor de bodyscan op schiphol straks ;-) X
    aida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoonenberg eat your heart out! Top dat het goed verlopen is. Laat je maar lekker verwennen door die van jou! Kan ie uitstekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed om te horen dat alles goed gegaan is en dat dat niet alleen voor jouw gevoel zo is! Goed om te zien dat je iig weer terug bent op je blog :)

    Wel apart om te lezen dat "je tong doof is".. je hebt het toch aan je oren? ;)

    Laat die vent je maar eens goed in de watten leggen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi verhaal hoor! Maar je bent er wel mooi klaar mee.... Sterkte!

    (***vraagt zich af of de muziek nu voortaan een stuk zachter moet***)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi dat t gegaan is zoals het moet! gute besserung
    ps; titanium kun je zo mee door de douane he..da ge t wit
    xS

    BeantwoordenVerwijderen