zondag 4 september 2011

Tricky - Maxinquaye

Sommige albums draag je een leven lang met je mee. Ik heb er een paar die keer op keer terug komen in regelmatige playlists. Daarin verwacht je natuurlijk epische albums van U2 en dergelijke. Maar dit album van Tricky heeft een vaste stek in mijn top-5. Maxinquaye ontdekte ik tijdens mijn afstudeerjaar en sindsdien, al ruim 15 jaar, draai ik het kleine schijfje grijs. Het heeft zoveel verschillende gezichten. Brand New You’re Retro en de cover van Public Enemy’s Black Steel zijn geweldig om op los te gaan. Pumpkin en Overcome hebben een heerlijk dromerig, mistig, creepy sfeertje. En dan zijn er nog tracks als Suffocated Love en vooral Aftermath die gewoon super heet zijn. Mocht je dit album nog niet kennen, ik kan me het niet voorstellen, dan móét je het een keer luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten