vrijdag 2 juli 2010

Achteraf gelul

Achteraf gelul is makkelijk praten. Dat geldt voor zoveel dingen. En je hebt er ook zo weinig aan. Maar als je had geweten hoe dingen zouden aflopen, was je er dan alsnog aan begonnen? Dat is een goede vraag.
Voor de meeste van mijn keuzes zeg ik ronduit ‘Ja!’. Dat is eigenlijk wel altijd zo geweest. Voor elke keuze. Maar nu vraag ik me toch af of bepaalde dingen beter niet hadden kunnen gebeuren. Dan hadden de afgelopen maanden er heel anders uitgezien. Misschien hadden bijvoorbeeld die ‘bijzondere’ telefoongesprekken beter nooit kunnen plaatsvinden in de zomer van ‘09. Misschien had die zoenscene er in augustus beter niet van kunnen komen. Misschien was het beter geweest om niet enkele weken daarna het bed te delen. Misschien misschien misschien. Een hele hoop op een rij. Maar ze zijn er wel die misschiens. En ze zijn er voor het eerst. Een nieuw fenomeen voor me dit.

3 opmerkingen:

  1. Nooooooit spijt hebben van wat je ooit gedaan hebt! Alleen van wat je níet gedaan hebt, is mijn simpele credo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelul achteraf is hetzelfde als het gelul vooraf van wat er zou gebeuren als je denkt "als ik nou eens dit" of "als ik nou eens zo".

    Leef in het nu, leer van het verleden en denk na over datgene wat je wilt gaan doen, bereiken en zijn in de toekomst en leef en ga daar naar toe.

    Wat jij wil gaat gebeuren, ook al weten de anderen dat nog niet. Succes is niet een keuze, maar een verplichting aan en naar jezelf.

    Koester de gedachten en gevoelens.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet het, ik weet het, leven in het nu. Dat doe ik gewoonlijk ook. En twijfels over gedane zaken zijn niet vaak onderdeel van mijn gemoedstoestand. In de afgelopen jaren heb ik de verschuiving gemaakt van 'leven in de toekomst' naar 'leven in het nu'. En dat levert me een veel mooier leven op. Dus ik weet het wel hoor. Alleen soms gebeuren er dingen die even alle lucht uit je meppen. Dat je twijfelt aan de betekenis van woorden, van gebeurtenissen en dus ook keuzes. Dus ik neem jullie goede raad ter harte, maar ik ben nu eenmaal geen superwoman.

    BeantwoordenVerwijderen