woensdag 27 juli 2011

Oud en nieuw

Gisteren kreeg ik dus dé JA, zoals te lezen hieronder. Na een aantal uren hyperen en stuiteren, was ik best wel bekaf. Zo gaat dat meestal bij mij, als ik stuiter, dan stuiter ik goed. Vanochtend rustig opgestaan met nog steeds een redelijk onwerkelijk gevoel, maar ook berusting. Na vandaag boodschappen te hebben gedaan voor allerhande kantoorartikelen, heb ik nog wat voorbereidingen afgewerkt en een paar telefoontjes gepleegd.

Nu dinsdagavond, luisterend naar de regen, zit ik me te realiseren dat maandag eigenlijk een soort van nieuw leven start. Maandag ben ik ondernemer. Ja duhhh zul je zeggen, dat wist je toch. Tuurlijk wist ik dat, maar toch voelt het zo gek. Alsof ik maandag echt door een nieuwe deur ga. Een soort van poort naar een nieuwe dimensie. Dat ik daarna echt een geheel nieuwe fase in ga. Ga maar eens na. Ik ben voorheen altijd gewend geweest aan kantooruren, aan de loonstrook en loon aan het einde van de maand, aan vakantieaanvragen indienen. Het klinkt heel basaal, maar als je het zo bekijkt, dan kun je wel stellen dat mijn leven er heel anders uit gaat zien.

Maar naast al die veranderingen zijn er ook de dingen die hetzelfde blijven. Ik zal nog steeds mijn kat twee keer per dag voeren, ik zal nog steeds een teringhekel hebben aan het huishouden, ik zal nog steeds moeite hebben met wakker worden en waarschijnlijk zal ik ook weer tussen 1 en 6 december de kerstboom van zolder halen. Een nieuw leven, met veel oude gewoontes. Oud en nieuw dus eigenlijk. Ik kijk ernaar uit, met de realisatie dat 1 augustus een BM’etje gaat worden, een belangrijk moment. En ik ben benieuwd hoe ik in de herfst terug zal kijken op die eerste maanden van mijn nieuwe leven. We gaan het zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten