zaterdag 20 maart 2010

Tijdmachine

Ben jij zo iemand die mailtjes na lezen direct weggooit? Nooit langer dan een week gelezen mailtjes in de inbox laat staan. Verzonden items regelmatig cleant? Nou ik niet. Tenminste, niet in mijn privémail. Nou ja, mailtjes die niet meer beslaan dan “kzie je om half 8”, die laat ik niet staan. Maar mails die onderdeel zijn van een gesprek, hebben in mijn mailbox een behoorlijk lange levensduur. Along the way gooi ik er zo nu en dan wel een stuk of 50 weg, maar ècht opruimen, dat komt er meestal niet van.
Vandaag ben ik er dan toch echt eens voor gaan zitten. Ik denk dat ik inmiddels al zo’n 200 mailtjes heb gedelete (en ik ben nog lang niet klaar...). En ik delete ze niet voordat ik ze heb gelezen. Een aantal is verplaatst naar een apart mapje. Die kan ik echt niet weggooien. Ze roepen teveel herinneringen op of zijn me te dierbaar.
Het mooie van het teruglezen van die conversaties is dat je terecht komt in een tijdmachine. Voor je het weet ben je 4, 5, 6 maanden terug in de tijd. Je weet wat je toen droeg, wat je toen dacht. Je zit weer helemaal in die gesprekken, in de dingen die je toen bezig hielden, in de emoties die toen aan de orde van de dag waren. Fantastisch gewoon. Kan het iedereen aanraden. Willie Wortel is out of business. All you need is een onopgeschoonde mailbox hahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten