dinsdag 31 januari 2017

Gewoon goed werk

Heb je wel eens in een hotelkamer overnacht, die net niet helemaal schoon was? Kleine haartjes bij de wastafel of een vage vlek ik het tapijt? Dikke kans dat je het hebt gemeld bij de receptie, waarna een schoonmaker naar je kamer werd gestuurd. Maar je vroeg je naderhand misschien toch af hoe het zit met de dingen die je niet op het blote oog kon zien. Dat heeft invloed op jouw beleving van de geleverde kwaliteit, toch? Oog voor detail is van belang voor een klant. Een klant wil immers een goed product. Stel dat je moest kiezen tussen een accountant die nog wel eens kleine foutjes maakt of een accountant die accuraat is, wie kies je dan? Lijkt me geen lastige keuze. Even wat extremer: als je de keuze hebt tussen een chirurg die ervaren is en zijn werk verrekte serieus neemt of een chirurg die vast een soortgelijke operatie eens heeft uitgevoerd maar vooral een aardig persoon is. Wie kies je dan? Ook geen rocket science. Als klant wil je kwaliteit. Waarom worden mensen die streven naar een hoge kwaliteit dan zo vaak weggezet als die 'perfectionist'. Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens omdat het woord vaak wordt uitgesproken met een afkeurend toontje. En daar begrijp ik niets van. Het gaat toch om een goede prestatie. Een goed resultaat en weten dat je je best hebt gedaan? Geen rocket science, maar gewoon goed werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen