donderdag 19 januari 2012

Reflectie

Mijn studenten hebben afgelopen week hun stukken ingeleverd. Zestien groepen dus om te beoordelen en in een groot aantal gevallen ook nog specifieke beoordelingen van studenten. Vandaag heb ik alles verwerkt in het systeem. Het resultaat is dat 5 studenten een 9 hebben gekregen; 10 studenten een 8; 38 studenten een 7; 15 studenten een 6 en 2 studenten een 5. Best mild van me, toch ;).
Bij hun rapportages hoorde ook een zelfreflectie en een groepsevaluatie. En dat is wel een erg grappige samenloop. Ik reflecteer er namelijk ook lustig op los. Over de afgelopen periode. Over de toekomst. Of het doel wel de middelen heiligt. Over wensen en behoeftes. Wat niet eigenlijk. Een 24/7 mindfuck die sterk begint te lijken op rouwverwerking. Alle stadia heb ik al minstens één keer doorlopen. Ik heb het proces nog niet afgesloten, ook al verschijnt er langzaam een beeld. Maar de volgende dag verzet ik me daar dan weer tegen. Als ik eruit ben, dan zal ik het wel weten. En erover schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten